Regarding the Edge of Things

Museo Experimental El Eco
June 29, 2017.


Second activation of the piece Regarding the Edge of Things by Luis Felipe Ortega.

Based on the text Company by Samuel Beckett, with the participation of Tania Solomonoff, Anaïs Bouts, Esteban Aldrete and José Luis Sánchez Rull.

Thursday, June 29. 19 hrs.


Le immagini reinventate

CAP Centro di Arti Plastiche di Carrara
July 7th

Curated by Lucilla Meloni

CAP Centro di Arti Plastiche di Carrara
Carrara, Italy
July 7th - September 10th

Related project

Body / Action / Object

Akershus Kunstsenter
June 16, 2017.

Luis Felipe Ortega / Daniela Libertad
Curated by Sofía Mariscal.

Akershus Kunstsenter.
Oslo, Norway.

Opening reception: June 16, 6pm.

A propósito del borde de las cosas

Museo Experimental El Eco
June 10, 2017

Upcoming solo show.

Museo Experimental El Eco.

June 10, 2017
12-16 pm

Luis Felipe Ortega: Ante el Horizonte

Revista La Tempestad
April 2017.

"La editorial Turner y la galería Marso editaron Before the Horizon, el repaso de un cuarto de siglo de trayectoria del artista mexicano."

Revista La Tempestad
No. 121. Abril, 2017.
Artes Visuales / Actualidad
p. 24

Landscape and Geometry (for P.P.P.)

Centro de las Artes de San Agustín.
April, 2017.

The exhibition will be open until April, 2017.

CASA (Centro de la Artes de San Agustín).

Oaxaca, Mexico.



Artist talk: Luis Felipe Ortega and Bárbara Cuadriello

Centro de las Artes de San Agustín
March 4th, 2017

Regarding the closure of the piece Landscape and Geometry (for P.P.P.) and premiere of the video Altamura.

Centro de las Artes de San Agustín, Oaxaca.

Related project

Agenda: 10 exposiciones imprescindibles de 2017 (enero-julio)

Enero 2014.

Revista Código.

—A propósito del borde de las cosas Luis Felipe Ortega Museo Experimental El Eco Del 10 de junio al 27 de agosto

«El horizonte es una trampa para la mirada humana», reza el texto curatorial del proyecto de Luis Felipe Ortega para el Museo Experimental El Eco. Se trata de una intervención in situ que distorsionará las vistas, los puntos de fuga, el horizonte y los espacios de la arquitectura emocional de Goeritz. En diferentes proyectos, comoOcupación (2004) o Antes del horizonte (2006-08), Ortega (Ciudad de México, 1966) ha jugado con arquitecturas a través de gestos estéticos que llevan al espectador a reflexionar sobre su relación con el espacio. Bajo la curaduría de David Miranda, A propósito del borde de las cosa atiende, desde una perspectiva filosófica y fenomenológica, el peso que tienen el horizonte, las dimensiones físicas o las columnas de un lugar sobre nuestra conciencia y existencia como individuos.


Between Words and Silence: The Work of Translation

Armory Center for the Arts
January 28, 2017.

Artists: Antena, Federico Gama, Daniel Guzmán and Luis Felipe Ortega, Naotaka Hiro and Sid M. Dueñas, Jota Izquierdo, Sarah Minter, Lorena Mal, Gala Porras-Kim, Clarissa Tossin

Curator: Irene Tsatsos with Daniela Lieja

This exhibition addresses the inherent impossibility of understanding “the other,” the necessity of our efforts to try, an acceptance of these limitations,and the possibilities that emerge. The artists in this exhibition are from the US, Brazil, Mexico, the Mariana Islands, and Japan. All currently reside in Los Angeles or Mexico. In addition to this exhibition, an ongoing screening of selections from the Golden Age of Mexican cinema, along with contemporary political posters by Mexican designers and texts chosen by the artists will be on view in our Mezzaine Galleries. Between Words and Silence: The Work of Translation has emerged from extensive research in Mexico being conducted for our upcoming exhibition Below the Underground: Renegade Art and Action in 1990s Mexico—part of the Getty’s newPacific Standard Time LA/LA initiative—which will take place at the Armory in autumn 2017.

More info: Armory

Related project

Landscape and geometry (for P.P.P.)

CaSa. Centro de las Artes de San Agustín.
January 14th, 2017.

Solo Show. 

Centro de las Artes de San Agustín. CASA.
San Agustín Etla, Oaxaca.